Pages

Thursday, August 4, 2011

Rezeki Ramadhan


Alhamdulillah..syukur kepada Allah..Finally tercapai gak satu cita - cita aku. Hehe..Nak tahu mende? jeng jeng jenggg..Wahahahaaaa..Hajat aku nak beli kereta untuk mak ayah aku tercapai.Umur 25 baru dapat. Lambat betul =.= . Actually since sekolah lagi aku dah janji nak belikan rumah & kereta untuk dorang before aku kahwin. Tapi dah gatal nak kawen dulu. So dapat bagi kereta la dulu.

Nak tahu kereta apa aku bagi? Local car je..tu je yang aku mampu. Ikut hati memang nak ambil import car..tapi makan pasir pulak nanti. Kalau kereta untuk orang tua apa lagi? Saga FL Executive 1.3. Ok la kan? Kereta gak kan?Asal bapak aku boleh bawak bini dia (mak aku) jalan - jalan kira ok laaa. At first aku nak bagi Alza. Tapi bapak aku cakap besar sangat..macam la adik beradik 8 orang. Aku pun ikut je lah kata si penerima hadiah. Save sikit duit ye tak?


Encik baharudin pilih color Blue Rock pasal dia Buya Rock! (buya adalah panggilan kami sekeluarga kepada beliau)
 Hal pilih spec, kaler ape, nak ambil kat mana semua aku bagi kat bapak aku. Kata pun hadiah untuk dia.Of course la dia yang pilih. By the way, kereta ni consider hadiah pasal bapak aku dah nak pencen. Lagi 20 bulan je dia nak berkhidmat untuk DBKL tu. Tu tak kira dia berkhidmat untuk aku since aku lahir sampai aku besar panjang nak kawin dah ni. Agak - agak terbalas tak dengan sebijik kereta yang harga 40k++ ni? Haaa...fikir sendiri.

Hati agak puas. Walaupun kerja banyak tapi masih boleh tersenyum. Heheee..Errr...Mana nak cari duit beli rumah pulak ni?



p/s: Mintak - mintak lepas ni murah rezeki tang lain pulak. AMINNNN...




xoxo,
fiveinchheel.blogspot

4 comments:

  1. wahhh niisee, lesen nad da dpt ke lom? :) kawen jgn lupe jemput tau..smoge murah rezeki lg yey :)

    ReplyDelete
  2. lesen?dah dapat dah.tapi lesen L.haha..next week baru test.tu la akibatnya dah tua bangke baru tehegeh2 nak abeskan lesen

    ReplyDelete
  3. hyundai mahal la.tak mampu =(

    ReplyDelete

hey it's you!