Pages

Monday, May 18, 2009

Jatuh,bangun,lari balik.Boleh ke?

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...


Aku try tanak emo for this entry ye. Sebab blog ni untuk "every girl who is tired being called OVERSENSITIVE".Tapi...x salah kan nak emo jap...sedih ni...betol..


Arini-18 May 2009 aku puase.Puase sunat ngan puase ganti.Actually aku rase bdn aku cam dah gemok.So aku puase la rini. Sambil menyelam minum air...


Monday mood mmg x best. Tmbah2 lagi aku puase. Mase sampai ofc aku check email...xde pon email2 yg menakutkan.So diam je la. Buat keje cam biase,sambung balik pending work last week.Terase pekerje yg dedikasi pulak aku.Tapi mmg aku pekerje yang dedikasi pown...aku rase la..


Tepat jam kol 12.30,tetibe masuk email yang menakutkan dr Agent kat Kimbe.(if nak tau,Kimbe tu salah 1 name tmpt kat Papua New Guinea. Kalau x tau PNG tu kat ne,sile bukak peta dunia). Email tu cakap ade container missing in manifest. Ah sudahhh...ni mende aku plg takot dalam dunia. Email tu siap CC kat CS Manager, GM..pendek kate semua staff dalam dunia ni die bantai CC. Mase aku tgk email tu,aku rase jantung aku jatuh ke lantai. Tekial2 aku carik balik jantung aku nak lekat blk kat dada aku.Betol ni weh...keje shipping ni boleh buat aku pendek umur.


Jiwe aku dah start kacau.Aku selongkar balik semua fail1,rekod2 pasal container tu...bile aku check ade.tapi yg pelik dlm system xde.Salah sape tu?Human error or system error??Tetibe aku dgr azan Zohor..yes.This is the right time. Gi mintak hidayah jap la...


Abes je sembahyang,aku tros check balik container tu..the best part is,bos aku dah bace email tu.Abes, dah start dah ceramah die. Pening gak la pale aku nak mendengar die becakap. Pressure gile beb. Nasib baik aku puase. So aku nak lawan balik pon cam xde mood. Aku anggukkan kesalahan yg nyata bukan salah aku. Sebab aku xde proof nak tunjuk tu bukan salah aku. It's sux rite??


After kena bebel,aku tros YM kawan aku."weh, tempat ko ade kosong x?aku dah bosan keje sini".Hakikatnye,tu la yang akan aku buat everytime aku kena marah ngan bos. The truth is, mmg aku dah x tahan. Antare reason yg aku rase munasabah ialah:

  • ofc jauh
  • majority chinese (ye mmg aku racist.so?)
  • gaji sikit,keje byk
  • company kedekut (ni betol ok.team aku pon ckp camtu)
  • xde tmpt sembahyang (aku tau aku bukan muslim yg baik,tapi aku ingin berubah)

So, alasan2 di atas aku rase sgt kuat untuk aku x stay lame kat sane. Lagi pun hati aku dah xde nak keje kat situuu...sebab tu aku asyik overlooked je kot..dah beribu resume aku anto ni. Tapi 1 company pon x panggil aku inteview. Sedeyh wooo...Lantak la orang nak cakap aku x reti besyukur ke, ape ke...tapi,aku yang tanggung. And aku x larat dah nak kene penderaan mental. Ni esok ni nak kene kuatkan mental dan fizikal ni. Nak ngadap prob lain plak. Ya Allah ya Tuhan ku...berikan lah kekuatan dan kesabaran kepada hambamu ini..Nak puase lagi la esok. Nanti x la aku dok melawan bos aku sok.

Go Nad.Ko bangun, lari balik. Jgn pandang belakang dah. Tapi..boleh ke ah??

**gerenti jap gi aku mimpi psl keje jap gi. Kebarangkalian aku mimpi psl keje adalah 99.99%. Saiko kannn????Selamat malam~

1 comment:

  1. nad... aku pon kekadang rase nk cari keje lain. waaa... aku boring... ak bekerja dengan ramai orang yang tua2. hahaha.

    bersabar itu separuh dari iman.
    nad aku sangat gembira membaca point ko nk berubah tu. nway nad. have a nice day!
    i miss u!

    ReplyDelete

hey it's you!